Θέλεις να ξεκινήσεις τη δική σου επιχείρηση και θεωρείς ότι τα έχεις σκεφτεί όλα: Έχεις βρει το χώρο που θα στεγασθείς, έχεις όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό ( ή έχεις βρει τους κατάλληλους προμηθευτές), έχεις επιλέξει το λογιστή με τον οποίο θα συνεργαστείς και γενικότερα θεωρείς ότι έχεις προνοήσει για όλα τα διαδικαστικά που χρειάζονται για να κάνεις το βήμα που από απλό ιδιώτη θα σε μετατρέψει σε επιχειρηματία .
Παρόλα αυτά, στατιστικές δείχνουν ότι ένα μεγάλο ποσοστό των νεοϊδρυθέντων επιχειρήσεων που αγγίζει σχεδόν και το 50%, διακόπτει τη λειτουργία τους μέσα στην πρώτη πενταετία. Και δε μιλάμε για την Ελλάδα της κρίσης, αλλά μιλάμε για λειτουργία σε κανονικές συνθήκες μίας ανταγωνιστικής αγοράς.
Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Μέσα από μία σειρά από άρθρα, θα προσπαθήσουμε να εστιάσουμε στα μεγαλύτερα λάθη τα οποία κάνουν οι νέοι επιχειρηματίες, με συνέπεια να μην επιτυγχάνουν τα αποτελέσματα που επιθυμούν και να οδηγούνται σταδιακά στο κλείσιμο.
Δημιουργία εταιρικής ιστοσελίδας
Εδώ θέλει ιδιαίτερη προσοχή στο στήσιμο της ιστοσελίδας. Χρειάζεται μία σωστή παρουσίαση της επιχείρησης και των προϊόντων και υπηρεσιών, όπως και ευκολία στη χρήση, ιδιαίτερα αν πρόκειται για κάποιο e-shop. Ο επισκέπτης δε θα πρέπει να μπερδεύεται ή να αναρωτιέται πώς μπορεί να αγοράσει κάποιο προϊόν, ή να επικοινωνήσει με την επιχείρηση. Όσο όμορφη κι αν είναι η ιστοσελίδα μας, αν δεν είναι άκρως λειτουργική θα έχει ως αποτέλεσμα την απομάκρυνση πιθανών πελατών παρά την προσέλκυσή τους, που θα ήταν και το επιθυμητό. Επιπρόσθετα, είναι πολύ βασικό η ιστοσελίδα μου να προσαρμόζεται σε όλες τις smart συσκευές (mobile responsive)
Προσδοκία άμεσων και γρήγορων – καλών- αποτελεσμάτων σε μικρό χρονικό διάστημα και με την ελάχιστη εργασία
Είναι λογικό όλοι μας να θέλουμε να βλέπουμε την επιχείρησή μας να κερδοφορεί στο πιο σύντομο δυνατό χρονικό διάστημα. Όμως ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και χρειάζεται πολλή και συστηματική δουλειά για να μπορέσω να διαδώσω το δικό μου brand ούτως ώστε να αρχίσω να έχω τα θετικά αποτελέσματα που επιθυμώ.
Δε θέτουμε μακροπρόθεσμους στόχους
Όταν ξεκινάω την επιχείρησή μου πρέπει να ξέρω εξ’ αρχής που θέλω να φτάσω. Με λίγα λόγια, θα πρέπει να έχω θέσει σαφείς και μετρήσιμους στόχους και όλες μου οι ενέργειες θα πρέπει να είναι προσανατολισμένες προς αυτήν την κατεύθυνση. Όταν ξεκινάω χωρίς σαφείς στόχους, το αποτέλεσμα τις περισσότερες φορές είναι να χαθώ κάπου στη μέση, ή να αναλαμβάνω δουλειές που δε θα μου φέρουν μακροπρόθεσμα τα αποτελέσματα που επιθυμώ.
Ένας άνθρωπος δε μπορεί να κάνει τα πάντα
Συμβαίνει συχνά, όταν κάποιος είναι πολύ καλός σε έναν τομέα, να αποφασίζει ότι αυτό θέλει να κάνει και έτσι να ξεκινάει την επιχείρησή του. Όταν όμως ξεκινάει την επιχείρηση, διαπιστώνει ότι δε γίνεται να ασχολείται μόνο με το αντικείμενό του, αλλά πρέπει να είναι υπεύθυνος και για ένα σωρό άλλα θέματα, όπως οικονομική και λογιστική διαχείριση, παραγωγή, πωλήσεις κ.ο.κ. Αυτό έχει ως συνέπεια να χάνεται πολύτιμος χρόνος και εν τέλει να μην ασχολείται με το αντικείμενό του, αλλά με ένα σωρό άλλες εργασίες. Είναι σημαντικό λοιπόν να μην υπάρχει ένας άνθρωπος για όλες τις δουλειές, αλλά να γίνεται μία κατανομή εργασιών είτε μέσω κάποιας πρόσληψης, είτε μέσω εξωτερικών συνεργατών. Ακόμα κι αν βραχυπρόθεσμα ο επιχειρηματίας θεωρεί ότι θα γλιτώσει κάποια έξοδα με το να τα κάνει όλα μόνος του, μακροπρόθεσμα αυτό θα φρενάρει την ανάπτυξη της επιχείρησής του καθώς δε θα μπορεί να ασχολείται όσο χρειάζεται με την ουσιαστική του δουλειά.
Δε γνωρίζω επαρκώς το προφίλ των υποψήφιων πελατών μου (target group)
Ένα πολύ σημαντικό βήμα πριν από το ξεκίνημα της επιχείρησής μου, είναι να γνωρίζω σε ποιον απευθύνομαι: Ποιο είναι το ιδανικό κοινό για τις υπηρεσίες ή προϊόντα που προσφέρω; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του (ηλικία, φύλο κ.ο.κ.). Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζω σε ποιον απευθύνομαι, ούτως ώστε να διαμορφώνω κατάλληλα την επικοινωνιακή μου πολιτική και τις προωθητικές ενέργειες.
Αυτά εν ολίγοις είναι κάποια από τα κυριότερα λάθη που κάνουν οι νέοι επιχειρηματίες.
H λίστα όμως – δυστυχώς – δεν τελειώνει εδώ.
Θα επανέλθουμε με μία σειρά από άρθρα ούτως ώστε να εξαντλήσουμε εκτενώς το θέμα, όπως και με άλλα θέματα που αφορούν νεοσυσταθείσες – και όχι μόνο- επιχειρήσεις.
[et_bloom_inline optin_id=”optin_3″]