Με το παρόν άρθρο, συνεχίζουμε τη σειρά που είχαμε ξεκινήσει ήδη με τα συμβουλευτικά άρθρα για μικρές και νέες επιχειρήσεις. Στο παρόν άρθρο θα συνεχίσουμε να κατονομάσουμε μερικά από τα πιο συχνά λάθη που κάνουν οι μικρές και οι νέες επιχειρήσεις, ούτως ώστε να βοηθήσουμε στο να αποφεύγονται να γίνονται.
Σε συνέχεια λοιπόν όσων είχαμε αναφέρει στο προηγούμενο άρθρο, κάποια ακόμα από τα συχνά λάθη που γίνονται είναι τα ακόλουθα:
- Ορθή διαχείριση χρόνου: Από μόνο του αυτό το θέμα αποτελεί ένα τεράστιο κεφάλαιο. Η ορθή διαχείριση του χρόνου μας είναι το Α και το Ω για μία επιχείρηση και με μία σωστή οργάνωση μπορεί να καταφέρνουμε να διεκπεραιώνουμε τις διπλάσιες εργασίες στον ίδιο χρόνο. Αρκεί να σκεφτούμε πόσες φορές ξεκινάμε να κάνουμε μία εργασία και τη διακόπτουμε συνεχώς είτε επειδή θυμόμαστε κάτι άλλο, είτε επειδή χτυπάνε τα τηλέφωνα, είτε για χίλιους άλλους δύο λόγους. Χρειάζεται να έχω ένα καθορισμένο χρονοδιάγραμμα για τις εργασίες που πρέπει να γίνονται μέσα στη μέρα, ούτως ώστε είτε να μη χάνομαι με άσκοπες εργασίες είτε να μη “ξεχνάω” να διεκπεραιώσω εργασίες που πρέπει να γίνονται άμεσα αλλά μένουν πολλές φορές απ’ έξω λόγω μη σωστής οργάνωσης. Σε κάθε περίπτωση θα επανέλθουμε για το συγκεκριμένο θέμα με ξεχωριστό άρθρο.
- Προσπαθώ να φανώ καλύτερος κατηγορώντας ή πολεμώντας τους ανταγωνιστές. Δυστυχώς αυτή η τακτική παρατηρείται σε πολλούς, είναι όμως εντελώς λάθος. Δε γίνεται να εστιάζω στα προβλήματα και στα λάθη των ανταγωνιστών μου για να φανώ εγώ καλύτερος, αλλά να εστιάζω στο πώς να ξεχωρίσω και να είμαι όντως διαφορετικός, αν όχι και καλύτερος από τον ανταγωνισμό.
- Δε δέχομαι κριτικές ή γνώμες των πιο έμπειρων. Παρατηρείται συχνά το φαινόμενο σε επιχειρηματίες να θεωρούν ότι αυτό που πιστεύουν ή έχουν διδαχθεί είναι και “Ευαγγέλιο”. Παρόλα αυτά πλέον οι νόμοι της αγοράς εξελίσσονται και αλλάζουν με ιλιγγιώδεις ρυθμούς και μπορεί αυτά που ήξερα μέχρι τώρα να μην ισχύουν ή να χρειάζονται ενημέρωση. Επιπρόσθετα, η εμπειρία ατόμων που είναι περισσότερο έμπειροι από εμένα ή ειδικών συμβούλων που είναι πιο εξειδικευμένοι από εμένα σε κάποια θέματα όπως μαρκετινγκ, οικονομικά κ.ο.κ. είναι σίγουρα πολύτιμη αν όχι απαραίτητη για την επιχείρησή μου.
- Χρειάζεται σωστός οικονομικός προγραμματισμός: Πολλές φορές ξοδεύουμε σε δαπάνες οι οποίες είναι λιγότερο απαραίτητες, ενώ “τσιγκουνευόμαστε” σε άλλες δαπάνες οι οποίες θα μπορούσαν να βοηθήσουν πραγματικά στην ανάπτυξη και την προώθηση της επιχείρησής μου. Οπότε είναι απαραίτητος ένας σωστός σχεδιασμός ούτως ώστε να μη βρίσκομαι προ εκπλήξεως. Επιπρόσθετα, μη έχοντας κάνει ένα σωστό οικονομικό Business plan και έχοντας ίσως κάποια περίοδο πολλή δουλειά και πιεσμένο πρόγραμμα, μπορεί να αποφασίσω να προβώ σε προσλήψεις προσωπικού χωρίς να έχω εκτιμήσει σωστά τα κόστη και τα πιθανά μου έσοδα. Οπότε μπορεί σύντομα να βρεθώ μπροστά σε υπέρογκες δαπάνες χωρίς να έχω το κατάλληλο budget για να ανταπεξέλθω και μετά να μην ξέρω πώς να καλύψω τα έξοδά μου.
- Δε χρησιμοποιώ το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο έπακρο: Το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να προσφέρουν σε μία επιχείρηση πολλές δυνατότητες προβολής και προώθησης της επιχείρησής τους, αρκεί να χρησιμοποιηθούν με το σωστό τρόπο. Πολλές επιχειρήσεις όμως δεν έχουν την απαραίτητη τεχνογνωσία και τα χρησιμοποιούν μόνο ως μέσο επικοινωνίας ή απλά αναπαράγοντας αυτό που ήδη υπάρχει στην εταιρική τους ιστοσελίδα. Παρόλα αυτά, με τη σωστή χρήση θα μπορούσαν πραγματικά να απογειώσουν μία επιχείρηση και να την προβάλλουν με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο και με πολύ μικρότερα κόστη απ’ ότι άλλοι, συμβατικοί τρόποι διαφήμισης.
Βλέπουμε λοιπόν ότι είναι πολλά τα λάθη στα οποία μπορεί να υποπέσει ένας επιχειρηματίας και τα οποία μπορεί να κοστίζουν και σε χρόνο αλλά και σε άσκοπες σπατάλες χρημάτων, οι οποίες μακροπρόθεσμα μπορεί να αποβούν μοιραίες για τη βιωσιμότητα μιας επιχείρησης.
Στην Lightform είμαστε συνεχώς δίπλα στην εκάστοτε επιχείρηση, από τα πρώτα της κιόλας βήματα! Επικοινωνήστε μαζί μας για να ενημερωθείτε για τις υπηρεσίες μας. Θα χαρούμε να σας γνωρίσουμε από κοντά!