Μια μεγάλη μερίδα επιχειρηματιών, πλέον θέλει στο άμεσο μέλλον να δημιουργήσει ένα διαδικτυακό κατάστημα ( eshop ) με σκοπό την προώθηση των υπηρεσιών και προϊόντων τους στην Ελληνική αγορά αλλά και στο εξωτερικό.
Το ενδιαφέρον αυτό έχει αναζωπυρωθεί τελευταία λόγω των 2 νέων προγραμμάτων Ε.Σ.Π.Α., που προσφέρουν σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις επιδότηση έως και 50% για την δημιουργία ή αναβάθμιση eshop, διαφήμιση στα Social media κ.α. ( μπορείτε να διαβάσετε το σχετικό αναλυτικό άρθρο εδώ ).
Πολλοί λοιπόν είναι αυτοί που δηλώνουν έτοιμοι να κάνουν το επόμενο βήμα και να ξεκινήσουν τη διαδικασία δημιουργίας ενός eshop, ξεκινώντας όμως από λάθος σημείο έναρξης. Και εξηγούμε.
Η δημιουργία ενός eshop δεν είναι μια τεχνική απόφαση, αλλά μια καλά μελετημένη επιχειρηματική απόφαση.
Πλέον, τα πολύπλοκα προβλήματα που συνόδευαν την δημιουργία ενός eshop αλλά και την αποτελεσματική διαφήμιση του, αποτελούν παρελθόν.
Οι πλατφόρμες και οι τεχνολογίες eshop έχουν ωριμάσει αλλά και απλοποιηθεί στο μέγιστο βαθμό, με συνέπεια να μειωθεί o χρόνος και το κόστος υλοποίησης. Αυτό κάνει την διαδικασία της δημιουργίας ενός eshop να δείχνει απλή και εύκολη.
Σε τεχνικό επίπεδο, εν μέρει είναι αλήθεια. Αλλά είναι μόνο η μισή αλήθεια. Στην πραγματικότητα, η δημιουργία ενός eshop δεν ξεκινάει με την τεχνική υλοποίηση αλλά με το επιχειρηματικό πλάνο, που θα καθορίσει τις προδιαγραφές, το σχεδιασμό, την πλατφόρμα, τον τρόπο υλοποίησης αλλά και τον τρόπο διαφήμισης.
Κατά συνέπεια, θα πρέπει να μελετήσουμε το πώς να υλοποιήσουμε ένα eshop πρώτα σε επιχειρηματικό επίπεδο και μετά σε τεχνικό. Αλλιώς κινδυνεύουμε να βρεθούμε με ένα eshop στα χέρια μας που δεν είναι σχεδιασμένο τόσο λειτουργικά, όσο και τεχνικά, να ικανοποιήσει τις ανάγκες της επιχειρηματικής μας ιδέας, αλλά και του κοινού στο οποίο απευθύνεται.
Το αποτέλεσμα; Χαμένος χρόνος, χρήματα και ευκαιρίες.
Πως ξεκινάμε λοιπόν; Κάνοντας τις σωστές ερωτήσεις.
Η σχεδίαση ενός eshop ξεκινάει πάντα από τη διαδικασία απάντησης των σωστών ερωτήσεων. Ποιες όμως είναι αυτές και τι ρόλο παίζουν στη δημιουργία ενός eshop; Ας δούμε τις πιο σημαντικές από αυτές.
Ποιο είναι το κοινό μας
Η πρώτη ερώτηση που πρέπει να απαντηθεί είναι “Ποιο είναι το κοινό και οι πελάτες μας”. Εδώ θα πρέπει να αφιερώσουμε ένα μεγάλο μέρος της έρευνας μας, αν θέλουμε να έχουμε ένα επιτυχημένο eshop.
Η δέ απάντηση, θα πρέπει να είναι αναλυτική και συγκεκριμένη και να προκύπτει έπειτα από την έρευνα μας. Για να κατανοήσουμε καλύτερα τι εννοούμε, ας πάρουμε ένα παράδειγμα ενός eshop που πουλάει τροφές για κατοικίδια.
Οι πελάτες αυτού του eshop είναι οι “ιδιοκτήτες κατοικιδίων”. Αυτό όμως αρκεί; Φυσικά και όχι.
Για αυτό θα πρέπει να σκεφτούμε και να δημιουργήσουμε προφίλ πελατών που έχουν συγκεκριμένες ανάγκες και συμπεριφορά και στην συνέχεια να εντοπίσουμε ποια από αυτά τα προφίλ ανταποκρίνονται σε πελάτες που ταιριάζουν με το είδος και ύφος του eshop μας.
Πρακτικό παράδειγμα
Προφίλ Ιδιοκτήτη σκύλου
- Ηλικία: 25-40
- Διαμονή: Αστικά κέντρα, νησιά
- Ανάγκες: Αξεσουάρ σκύλων, τροφές, συμπληρώματα διατροφής
- Λοιπά στοιχεία: ενημερώνεται συχνά από το διαδίκτυο, δεν έχει χρόνο για αναζήτηση προϊόντων σε καταστήματα, διαβάζει και εμπιστεύεται κριτικές, φροντίζει για την εμφάνιση και την υγεία του σκύλου του, προτιμάει συγκεκριμένα breeds και ο σκύλος δεν είναι ένας απλός σύντροφος αλλά μέλος της οικογένειας.
- Χόμπυ: πλοήγηση σε σελίδες και ιστοσελίδες για σκύλους, τεχνολογία, περπάτημα και αθλητισμός, εκδρομές και δεγνικά δραστήριότητες εξωτερικών χώρων.
- Πιθανά προϊόντα: τροφές υψηλής ποιότητας ( επαναληπτικές παραγγελίες ), λουριά, προϊόντα φροντίδας και καθαριότητας σκύλων, αξεσουάρ και παιχνίδια, δοχεία ταΐσματος και νερού, χαλάκι / καλάθια.
Από το παραπάνω παράδειγμα λοιπόν ξέρουμε την ηλικία των υποψηφίων πελατών μας, τα προϊόντα που αναζητά, πώς τα ψάχνει, με τι ασχολείται και τις πιθανές του ανάγκες.
Έτσι, πλέον είμαστε έτοιμοι να περάσουμε στο επόμενο βήμα που είναι η αναζήτηση και η εύρεση των προϊόντων που θα συμπεριλάβουμε στο eshop μας και έχουν τις μεγαλύτερες πιθανότητες να μετατρέψουν έναν επισκέπτη σε πιστό πελάτη μας.
Στο επόμενο μας άρθρο θα αναλύσουμε ακριβώς αυτή την διαδικασία και θα σας βοηθήσουμε στο να αποφασίσετε το ποια προϊόντα πρέπει να μπουν στο eshop σας και γιατί, με σκοπό την κερδοφορία, αλλά και την παροχή ποιοτικών προϊόντων και υπηρεσιών στους πελάτες σας.
Ενημερωτική Λίστα Lightform
Αν θέλετε να μην χάσετε ούτε ένα άρθρο μας, καθώς και να λαμβάνετε πρακτικές συμβουλές για τη δημιουργία αλλά και την κερδοφορία ενός eshop κάντε εγγραφή στην ενημερωτική λίστα που έχουμε δημιουργήσει για αυτόν ακριβώς τον σκοπό.
[newsletter_signup_form id=3]